woensdag 3 juli 2013

Blond?

Ene goedemorgen!

Het was aangenaam om gisteren in de zachte ochtendzon (zo tot 11 uur ongeveer) te lezen in mijn nieuwe boek. Ik ben t.e.m. blz. 107 geraakt! Nog (339-107) 232 blz. te gaan!

Het merendeel van wat ik las, wist ik eigenlijk al. Zeker in het begin, dat waren maar saaie blz., allemaal herhaling. Nadien kwam er toch af en toe eens iets wat ik al wist maar al half vergeten was en soms ook eens nieuwe dingen. De chemie die erin voorkomt of de biologische (of biochemische) processen zijn zeer kinderlijk uitgelegd en door iedereen te begrijpen. Soms moest ik wel lachen.. een vet = een octopus bijvoorbeeld. Het boek is voor het grote publiek geschreven he :)

---
En terwijl ik dit bericht schrijf, kom ik teweten dat Monsanto het patent voor Broccoli heeft gekregen van onze leuke Europese Unie! dbjklsdki#fsndkjshcnoslé
@cb!!!
=> http://www.naturalnews.com/041014_Monsanto_seed_patents_GMOs.html#ixzz2Xxjf1FgT

Hebben jullie die Monsanto-reportage al gezien?...

Zijn er dan enkel nog Genetisch Gemanipuleerde zaden toegelaten ofzo? Dat zou toch niet mogen, zo'n be-là-che-lij-ke nachtmerrie!

Teken de petitie hiernaast als je ook tegen Monsanto bent! =>>>>
---
Om even verder te gaan:

Het boek heeft een website, of hoe zeg je dat.. Er bestaat een website over het boek :-p
Hierop vind ja o.a. De voedselzandloper: http://www.voedselzandloper.com/uploads/1/0/5/4/10540270/de_voedselzandloper_afbeelding_-_25_mb.pdf
Uitleg: http://www.voedselzandloper.com/uploads/1/0/5/4/10540270/uitleg.pdf
En nog wat meer: een testje, of recepten, ...

Zo, nu hebben jullie al een klein idee van de visie van het boek. Bedenkingen?


Zoals jullie misschien al weten, heb ik blond haar. En amai, het heeft nog nooit zo donker gezien als na deze winter!
Gisteren kon ik gelukkig wat in het zonnetje zitten, dus wat deed ik?
Ik maakte m'n haar nat met wat lauw-warm water. Ik wreef er wat honing in, liet het even intrekken (door de warmte smelt de honing) en toen spoelde ik het uit met koud water en ging met mijn nat haar in het zonnetje zitten. Je haar voelt zeer glad en sterk aan nadien én het wordt alweer een tintje lichter ^^
Nu zou ik het niet moeten doen, want het regent! Heeeehe, heb ik wat minder moeten niezen en snuiten vanmorgen (=> hooikoorts).

Doen jullie iets speciaals als je je haar wat wil doen verlichten van kleur?


Verder nog iets raars meegemaakt: Ik had dikke 'boeren tenen' - zo noemen wij dat- van die dikke bonen dus, buiten in een kommetje water gezet om wat te dikken. Toen ik ze kwam halen lagen er 3 bonen uit! Wel op een halve meter afstand van het kommetje... Hoe kan dat nu? :-p Eruit gevlogen, of door een beest meegenomen? Weet dat soms iemand? xD


Toen ik langs de Kruidtuin passeerde zag ik iets raars, want er was een boom met 3 soorten bladeren aan. Kijk maar:

Hazelaar- en Esdoornbladeren. Ik dacht eerst dat er een boom was beginnen groeien in de holte van de stam, maar toen zag ik 2 verschillende bladeren en wist ik het even niet meer.
Dit zijn de bladeren die de boom elders draagt.
Zo heet de mysterieuze boom dus :)

Ik ga nog een beetje Mendelssohn gaan spelen ^^ 
Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten