dinsdag 15 januari 2013

Nieuw kotplantje!

Goeiemidddag! =D

Gisteren naar de Aldi geweest, aanvankelijk gewoon om water maar dan zie je daar zo schattige vetplantjes staan voor 3 euro en jah...
Een vetplant is i-dé-aal op kot want die kan even zonder water en gaat dus niet kapot in de eerste de beste vakantieperiode :-p

Er was best wel wat keuze, en in de prijs ingebrepen: een gekleurde glazen pot. Maar om de pot deed ik het niet, al is die mooi meegenomen ^^
Amai, wat stonden die planten daar droog! Maar een vetplant kan daar tegen. En weinig grond in de potjes! En geen gaatjes onderaan, écht niet veel water geven dus.

Uit de vele plantjes die er stonden heb ik het voor mij ongekendste plantje genomen. Àlle andere plantjes van deze soort zagen volledig groen, maar deze heeft paarse topjes én witte stipjes, dàt vond ik wel tof! En het paste bij de paarse pot xD
Of die plant ziek was ofzo, dat wist ik niet.

Voilà, maak kennis met mijn nieuwe kotplant:


En ja, het heeft veel gesneeuwd vandenacht (en het sneeuwt nu nog steeds), dus wou ik er die achtergrond wel bij :-p


Hier zie je het goed, het paars en de witte stippen en neen, het is geen sneeuw.

Ik wist helemaal dien hoe deze plant heette, enkel dat het een vetplant was, dus uit de vetplantenfamilie of Crassulaceae.
Na wat zoeken vond ik toch zijn naam terug, nl. Crassula ovata (Gollum). Ik kwam ook een aantal afbeeldingen tegen met paars en witte stippen dus ik nieuwsgierig. De witte stippen heten 'dauw' of meel' blijkbaar: het is was, die je er eigenlijk kan afwrijven. Laat maar staan, is mooi denk ik dan ^^

Ow ja! Die plant kan precies nog groot worden en een stam krijgen! Cooowl! Kijk maar naar deze kanjer!






Heb jij ergens een plant staan waar je de naam van wil weten? Zend een duidelijke foto (of foto's) naar herboristerijtje@gmail.com en wie weet wordt jouw plant de vedette van een volgend bericht!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten