dinsdag 2 juli 2013

Eerste soldendag: De Voedselzandloper!

Goedemorgen liefste lezers!

Gisteren was het dus de eerste soldendag en ik ben nu niet om zeggen een maniakaal winkelmens. Maar toen ik in de Bondegenotenlaan te Leuven passeerde met de bus was er zo weinig volk op de been, dat ik in het afkomen toch maar wat rondgekuierd heb.


En wat heb ik gekocht?
Een boek: De voedselzandloper - Over afvallen en langer jong blijven van Kris Verburgh, uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam. De 29ste druk!


Dat boek wou ik al lang eens lezen en nu was er 20% korting op dus nam ik het maar mee!

Het afvallen interesseert me niet echt, en het langer jong blijven spreekt me ook niet tot de verbeelding. De alternatieve kijk op voeding en de gevolgen ervan echter wel!

Kris Verburgh stelt een alternatief voor voor de aloude voedingsdriehoek.


Ben er nog maar net in beginnen lezen dus mijn idee over dit boek kan ik nog niet geven. Dit volgt zeker nog! Maar eerst moet ik het dikke boek uit hebben! Ik lees enkel boeken wanneer er mij iets interesseert, dus heb géén idee wanneer hij uit gaat zijn.

Het boek maakte wel al veel los in de voedingsindustrie, bij voedingsdeskundigen, ...

Ik schrok wel even: de vertrouwde 'De Sleghte' leek weg te zijn! Er lagen wel nog boeken binnen, veel was er niet veranderd. Jah, examens, dan moet ik toch wel even afgezonderd geweest zijn van de wereld. Zo zit de hamer aan de steel: de Vlaamse winkel De Sleghte is gefusioneerd met de Nederlandse winkel Selexyz. Samen vormen ze nu Polare:


Waarom 'polare'? Doet me denken aan een Latijns werkwoord.
Dit vond ik op de website:


Zo, dit was het voor vandaag! Hebben jullie het boek toevallig al gelezen?
Ik ga me buiten in het zonnetje zetten en wat lezen, nu ze nog niet zo hevig schijnt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten