vrijdag 19 juni 2015

Snelle fruithap

Hey! Heel lang niets van me laten horen deze keer.. Het is hier nogal druk en er is sinds de laatste post al zooooveel veranderd! En ik word er zo blij van als ik me dat bedenk! ^^

Wou dus een tipje delen: als je ook een druk leventje hebt en je wil eens de gezondheidgoeroe uithangen, kan het wel eens gebeuren dat je in een supermarkt denk "eigenlijk, als ik nu eens fruit meeneem i.p.v. koeken en snoep, dan kan ik niet snoepen en moét ik wel fruit eten". Later kom je thuis met een pak aardbeien, nectarines, pruimen, bananen, tomaten, .... 

Maar! In die fruitschaal daar op tafel ligt nog een banaan die al zo bruin is als de fruitschaal zelf, nog enkele kiwi's en een vergeten appel. (En eum... in de kast liggen er nog wel enkele pakken koeken en nog wat snoep...)

Hoe krijg je toch die overschot van fruit op (we willen geen verspilling!) in weinig tijd en nog lekker ook?
Weeeel: We mogen denk ik aannemen dat er in de meeste gevallen veel aandacht wordt besteed aan wat een baby te eten krijgt. Wat krijgen ze nadat ze uit het 'melkstadium' zijn? Juist ja, fruit- of groenten-papjes. Ik ben nu al zoooveel jaren later, maar ben het steeds blijven lekker vinden.


Opgelet! Deze snelle hap bevat veel fruit en dus veel suiker. Niet geschikt voor diabetici of mensen die slechte reacties vertonen op grote hoeveelheden suiker.
 

Aan de slag!

Wat heb je nodig? 

-Een 'studentenkoek', dat zijn doodgewone koeken zonder chocolade zoals vb. een betterfoodkoek (ik maak geen reclame voor koekmerken maar daar mee is het voor iedereen duidelijk)
- Fruit fruit fruit!


 Wat doe je?

(Heb je een blender, keeeihandig! Ik deed het met een staafmixer, lukt ook.)

Smijt de verkruimelde koek in de blender of in de lange pot voor de staafmixer. Doe daar al je fruit bij: In mijn geval nu: de oooverrijpe banaan helemaal (is zo mals, mixer kan dat makkelijk aan, anders snijd je hem nog wat in stukken), de kiwi die makkelijk uit te lepelen was, de appel snel wat ontklokt en in stukjes gesneden (met schil), de nectarine ontpit (met schil) en in stukjes en idem met de pruim. En dan: Mixen/blenden maar!




Smakelijk!
(Onmiddellijk beginnen eten, de vitamientjes zijn op z'n verst nu!
Zet het niet eerst een kwartier in de keuken..) 




P.S.1: De kippetjes zijn dankbaar voor het afval dat ze mogen verwerken! ^^ Op de kiwischil zijn ze het meest verlekkerd!


P.S.2: Heb even voor de nieuwsgierigheid deze 5 stukken fruit ingegeven op de Eetmeter van 'Mijn voedingscentrum' (die studentenkoek kon ik niet vinden tussen de lijst) en dit kwam er uit: Aan koolhydraten en vezels heb je al meer dan genoeg binnen! Vitamine C komt ook al in de groene (goede) zone. Gezonde tussendoor me dunkt! ^^
En klaar op 1 2 3!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen