dinsdag 10 juli 2012

Buikpijn menstruatie

Deze ochtend stond ik op en niet veel later kreeg ik de Russen op bezoek.
Doorgaans heb ik hier niet zo veel last van, maar deze keer dus wel.
- Lopende stoelgang
- Niet weten of je nu warm of koud hebt
- Het lijkt of je een zware tong hebt
- Eigenlijk constant op het toilet moeten zitten
- ...

NIET leuk dus.

Na een tijdje afzien en de zelfs al spookgedachte om toch geen pijnstiller te nemen, maakte ik me een kop kamillethee (tegen buikpijn o.a.). Met moeite dronk ik het op, niets smaakt dan je weet wel.





In de stereo stak ik een cd met Tafelmusik van G.F. Telemann.

Dit is barokmuziek, er zitten affecten in die gunstig zijn voor de maag en de vertering, vandaar 'Tafelmusik'. Deze muziek werd vroeger gespeeld tijdens het eten weliswaar live en niet van zo'n ijzeren cirkelvormigding.

Nadien heb ik me in de zetel gelegd met m'n Ayurvedaboek dat nog steeds niet uitgelezen is... Deze vakantie moet die er ook aan geloven!
Na 5 blz ofzo begon ik te gapen - wat ik een positief ding vind, gapen geeft toch wel een gevoel van welbehagen.
Ik las over de 13 basisbehoeften volgens de Ayurveda

- winden laten- plassen
- zich ontlasten
- geeuwen
- wenen
- niezen
- boeren
- braken
- seks
- eten
- drinken
- ademen
- slapen


Veel van deze basisbehoeften worden verdrongen in deze maatschappij: winden laten, boeren, braken, zich ontlasten, plassen, slapen; doe je niet in andermans buurt. Ademen kan natuurlijk niet anders :-p Seks is ook taboe. Wenen is ook niet echt iets om in het openbaar te doen soms, afhankelijk van de omgeving. Met niezen valt het nog mee, wel hand voor de mond houden!

En aangezien ik begon te gapen dacht ik, boek weg, gewoon rustig in de zetel liggen. Onpasselijk gevoel was nog niet helemaal weg, maar het voelde wel al anders aan.

Met die Tafelmusik op kan je niet in slaap vallen, de grote afwisselingen in volume en tempo en kleur en... zorgen daar wel voor.

Ik bleef liggen tot de cd afgespeeld was en nu... Niéts meer! Super! ^^
Bij mama heeft die muziek ook al geholpen bij buikpijn.

Telemann's Tafelmusikcollectie kocht ik in ooit het Kruidvat, niet duur daar voor cd's en toch zijn het goede!




De muziek niet te stil zetten! Je moet ook de bassen goed horen enzo, zalige muziek, die barokmuziek! ^^ Een fuif met enkel barokmuziek moet zo zalig zijn! :-p

Hier een stukje Tafelmusik van G.F. Telemann door het befaamde barokorkest Il Gardellino: (luister met een koptelefoon, dan hoor je alle aspecten beter)



Straks ga ik naar de winkel om Havermout!
Kennen jullie nog werkende middeltjes tegen die misselijkheid?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten