maandag 9 juli 2012

Havermout

Ik ga me deze week eens Havermout gaan halen in de winkel.Wil er al een tijdje iets mee testen en deze week ga ik de daad bij het woord voegen.
Havermout wordt gemaakt van jaja, haver!


Ofwel Avena sativa
De Latijnse naam is niet zo moeilijk: haver, avena, haver, avena.. Gelijkenis? :) Avena slaat gwn op een haverachtige plant. Sativa slaat op gekweekt, gezaaid. 



Deze plant behoort tot de Grassenfamilie of Poaceae.

Ja de vakantie is begonnen! Niet dat het dan minder druk is dan tijdens het schooljaar... Aan mijn scriptie van volgend jaar moet ik nu bezig zitten, donderdag nog eens een boek gaan ontlenen in de bib. Volgend jaar mijn afstudeerjaar, spannend! =D

Volgende keer laat ik weten wat ik geprobeerd heb en hoe mijn bevindingen zijn. Tot dan! 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten