dinsdag 9 juli 2013

Zandloperfastfood?

Vanmiddag heb ik eens wat zandlopervoedsel proberen fabriceren. Veel tijd had ik niet, en eigenlijk -met dit tropische weer- had ik ook niet veel honger.
Hiervoor gebruikte ik volgende ingrediënten:



Frambozen, Havermout en Sojamelk
Aangezien ik hier op kot geen frambozenstruik heb staan, zijn het diepvriesframbozen uit de Aldi (€1,99 voor 400g). Havermout haalde ik in de biowinkel. Voor die hele zak (470g) was het €1,41. De Sojamelk komt ook uit de Aldi: €0,89 voor een liter. Dit, een kommetje en een microgolf. Meer is er niet voor nodig!

Hoeveel heb je nodig? Ik zou het echt niet weten :-p
Doe gewoon je kommetje tot 2/3 vol met havervlokken, giet er sojamelk bij zodat de haver onder de melk staat. Roer er even in zodat de haver echt helemaal in de melk ligt. Mijn frambozen waren bevroren dus heb ik die er bovenop gelegd. Bij verse frambozen kunnen die er na de microgolfbeurt nog op natuurlijk.

Zo zag mijn kommetje er voor de microgolf uit:


Oja trouwens, door buiten de ingrediëntenfoto te maken, zat er ineens een beestje bij de frambozen:

Spinnetje werd weer veilig buiten gezet.

En zo zag het kommetje er uit na de microgolf:


Je ziet dat de havervlokken de melk goed hebben geabsorbeerd.
Aja, ik zette de microgolf niet op de hoogste stand. De stand onder de hoogste stand, en dan 2 minuutjes was voldoende.

Voilà! Gezonde fastfood! =D
Want! Havermout is echt gezond voedsel! Zo werkt het bij regelmatige inname effectief tegen te hoge slechte cholesterol. Sojamelk is gezonder dan koeienmelk, die melk is veel beter verteerbaar. En frambozen, die zijn ook gezond, en lekker, natuurlijk!

Uit de Aldi heb ik nog een bodybutter meegenomen - Mildeen Body Care. (Wat is eigenlijk het verschil tussen een bodybutter en een bodylotion? Is het gewoon de structuur die anders is?)


Er waren 3 verschillende versies. Ik koos voor deze hierboven. Ik heb nog nooit een bodybutter gehad. Ik ben dan ook helemaal niet thuis in van die verzorgingsproducten. Voor die dingen ben ik ook wel kritisch... En veel meer voor gekende dan voor niet gekende merken xD De ingrediëntenlijst stond me wel aan:


Thuisgekomen heb ik het toch rap eens geprobeerd, en kon ik de geur ontdekken. Het is écht aardbei met een vleugje kokos! Ik ben blij dat de aardbei er meer doorkomt.


Hij smeert goed uit en voelt niet vettig of plakkerig. Sheabutter, waarvan er veel in zit zoals je op de ingrediëntenlijst kan zien, heeft ook een zonnebeschermingsfactor: 6. Dat is niet veel, maar toch iets!

Aardbei zou trouwens tegen sproeten helpen, maar van aardbei zit er niet echt iets in.

(Hihi, een mevrouw die achter mij stond aan te schuiven en zag dat ik die butter had meegenomen, is haar ook nog snel eentje gaan halen. Was grappig om dat op te merken xD)

Met mijn bleke huid durf ik nogal snel verbranden. Heb de butter opgedaan en ben wat gaan winkelen (Vakantieee!! =D). Nu ik terug ben (ongeveer 4 uur later), ruikt het nog steeds goed! Én, ik ben niet verbrand! :-p (Maar ik loop wel niet steeds in de blakende zon, en shea butter heeft maar factor 6 he).

Ik zie soms dat mensen shoplogs op hun blog zetten. Willen jullie dat ik dat ook eens doe? Al moet ik wel zeggen dat ik niet veel koop xD

Het is nu 16 uur, ben beginnen eten om 5 na 12 en heb nog steeds geen honger. Dat is echt wel speciaal: zo'n klein kommetje en nog geen honger! 

Dan werkt dit denk ik ook goed voor mensen die willen afvallen.. Nee? :-p

Daarenboven was het nog eens lekker ook! Het was wel warm, maar door de zoete frambozen was het toch wel een zomers middaggerecht vond ik ^^

Dit kan gevarieerd worden door ander fruit te gebruiken, honing toe te voegen, kruiden zoals vb. kaneel erbij te doen etc....

Nog een prettige dag verder! 
Laten jullie weten of je dit iniminigerecht ook lust?
Smakelijk! ;D


1 opmerking: