zaterdag 21 januari 2012

100 bloembollen

Vandaag heb ik 100 bloembollen gekocht!
Ik kijk er al naar uit ze te zien uitkomen:



5 Tulpen:



8 Narcissen:

Die gele 'trompet' bij narcissen is bij botanische soorten niet zo groot, daar is ze zelfs zeer klein. 


25 Anemonen:

Dit is een 'De Caen' mix.
'De Caen' is blijkbaar een soort anemoon, waaronder:
'Hollandia' => rood (Ik zou eerder aan oranje denken bij die naam maar jah...)

'Mr. Fokker' => blauw
'sylphide' => paars
'bride' => wit natuurlijk!


12 Krokussen:

Hier staat bij dat het om een botanische mix gaat, ben eens crejeus!


25 Look:

Hier gaat het om Daslook, een plant die in echt wilde vorm nog weinig voorkomt. 25 bollen lijkt mij dan al een goed begin!


25 Sneeuwroem:

Van deze plant had ik nu eigenlijk nog niet gehoord, ben benieuwd hem te ontmoeten!


Zo, nu weet ik morgen weer wat doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten