zondag 22 januari 2012

Ayurveda


Voilà, de 100 bloembollen zijn geplant!
Kben echt content van mijn dag vandaag!
Ben gaan luisteren naar een lezing van Lies Ameeuw over Ayurveda.

Ik had nog geen idee wat Ayurveda precies inhield, enkel iets Indisch, voor de rest wist ik nog niets. Ik vond het zeer interessant en ben nu haar boek aan het lezen: "Ayurveda vanuit het hart" en telkens als ik het boek opensla komt de theegeur die er binnenhing mijn neus binnengewemeld.
Ze had het ook over enkele Ayurvedische planten en hun werking.
Een voorbeeld van zo'n plant is de

Amla - Phyllanthus amblica
Deze boom behoort tot de familie van de Phyllanthaceae of de familie van de tweezaadlobbigen. Het lijkt me dat deze 'bessen' iets tussen een pruim en een stekelbees zijn.

Amla is erg gekend om zijn anti-oxidante werking en bezit eveneens een werking tegen kanker en versterkt de lever en heeft positieve werking op de alvleesklier. Ook patiënten van vb. reumatische artritis, osteoporose en diabetes varen er wel bij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten